(Cardio)Fitness

Naast het verbeteren van uw kracht en houding, kunt u natuurlijk ook werken aan uw hart- en longconditie. Hèt Sportcentrum beschikt over een complete fitnesslijn, een compleet krachthonk en uiteraard over een heel arsenaal loopbanden, crosstrainers, roeiers en fietsen. Terwijl u aan het sporten bent kunt u genieten van het unieke uitzicht.

Relax Yoga

Is een rustgevende yogavorm, waarin we starten met mediteren. De start meditatie is gericht op ademhaling en mindfulness. Na deze meditatie gaan we naar yogaoefeningen, die variëren van rekken- en strekken, hormoonhuishouding, flexibiliteit en lenigheid. De eindmeditatie zorgt voor ontspanning om met nieuwe energie en kracht te les te verlaten.

Spinning

Met z’n allen op opzwepende muziek op de hometrainer lekker fietsen. Bergbeklimmingen waarbij je staande op de pedalen naar boven zwoegt en afdalingen waarbij je benen het tempo maar net bij kunnen houden. Dat is SPINNING. Het grote voordeel van deze succesvolle groepsles is dat iedereen kan meedoen,want JIJ kunt toch ook fietsen? Je past zelf de weerstand van je eigen spinningbike aan, dus een les is nooit te zwaar of veel te makkelijk.

IntensieveYoga

Intensieve Yoga is een Body & Mind groepsfitnessles. Deze les maakt gebruik van het traditionele Yoga en Tai Chi.
Onderdelen van Club Yoga zijn: gecontroleerd ademhalen, flexibiliteit, statische kracht, concentratie en meditatie.
Zeker een les om eens uit te proberen.

QI Gong

Qigong is een onderdeel van de Chinese bewegingsleer, die men zich aanleert, om de lichamelijke en geestelijk gezondheid te behouden en te verbeteren.

Qigong oefeningen zijn meestal op zichzelf staande oefeningen waarbij men de lichaamsdelen volgens een voorgeschreven patroon beweegt, en deze bewegingen enige malen herhaalt, alvorens men naar een volgende beweging overstapt. Een Qigong oefening kan ook statisch zijn waarbij een staande of zittende houding langere tijd wordt aangehouden. Verder wordt de nadruk gelegd op ademhalingsoefeningen.

Het herhaaldelijk bewegen en correct ademhalen dient ter bevordering van de stroming van Qi (levensenergie) in het lichaam. Elk lichaamsdeel (met de nadruk op interne organen) wordt geacht een zekere mate van Qi te hebben. De Qi in alle lichaamsdelen is, als deze gezond zijn, in balans. Door uitvoeren van Qigong-oefeningen werkt men om de balans te onderhouden of te herstellen.

Qi wordt vertaald in het westen naar energie, maar voor de Chinezen is het veel meer. Een oud gezegde geeft uitleg:

Je kan drie maanden zonder eten, drie dagen zonder water en drie minuten zonder zuurstof, maar je kunt geen seconde zonder Qi

Power

Power is een 50 minuten durende fitnessworkout waarbij met behulp van een stang en gewichten alle spiergroepen aangepakt worden. Iedereen kan op zijn of haar eigen nivo trainen. Er worden veel herhalingen gemaakt met relatief weinig
gewicht. De training is gericht op spierversteviging,afslanken en behoud van spiermassa. De combinatie van een hoog energieverbruik en het verstevigen van de spieren, maakt het een ideale training om snel “in shape” te komen.

Callanetics

Callanetics is een freestyle les dat wil zeggen dat u iedere les iets anders kunt verwachten. Een eenvoudige warming up blokje low-impact aerobic (zonder springen) op inspirerende muziek. Daarna oefeningen voor alle spieren, variërend
van grondoefeningen, oefeningen met gewichten, dynabands (elastiek) ed. Geschikt voor iedereen!! De spierconditie, motoriek, lenigheid, stabiliteit en uithoudingsvermogen wordt getraind. Prima voorbereiding op de wintersport!!!

Pilates

Pilates is een bewegingsmethode die ontworpen is om het lichaam in evenwicht te brengen. Pilates is een uitgebreid systeem van specifieke oefeningen die uitgevoerd worden op een oefenmat. Het systeem volgt de principes van zeer bewust, beheerst
en gecontroleerd bewegen met een intense concentratie, een specifieke ademhaling en werken vanuit je kern/centrum, en dat alles met vloeiende bewegingen. Functionele training Functionele training is een circuitvorm van 30 minuten waarbij
we gebruik maken van banden (TRX) om de stabiliteit, balans en de conditie te verbeteren. Een lekkere uitdagende training waarvan je veel plezier hebt in het dagelijks leven.

Yin Yoga

De houdingen die je bij deze vorm van yoga aanneemt zijn vooral gericht op het versterken en het versoepelen van bindweefsel en gewrichten; ze rekken dieperliggende spieren en maken het bekkengebied los. In Yin yoga worden posities langer vastgehouden, zo heb je meer tijd om je grenzen te verkennen en te verleggen. Je gebruikt je lijf niet om in een houding te komen, maar je gebruikt de houding om je lijf beter te voelen. Het is dan ook het relatief rustige karakter van een Yin yogales dat de meeste deelnemers aanspreekt. De les is juist zo lekker doordat je even niet heel intensief hoeft te bewegen, maar juist de tijd kunt nemen voor je lichaam.

Waar je bij de meeste sporten je spieren aan- en ontspant gaat het er bij Yin yoga om dat je zoveel mogelijk spieren loslaat. ‘Je richt je op het bindweefsel en de gewichten in het gebied waar je de rek voelt.

Het is namelijk niet de spierkracht die ons fit maakt, het gaat juist om de flexibiliteit van de gewrichten en het bindweefsel. Je ziet het bij atleten. Zij beëindigen hun carrière niet vanwege gebrek aan de spieren, maar door problemen met hun gewrichten. Yin yoga is dé manier om bindweefsel en gewrichten te herstellen en versterken.

Power Yoga

De power yoga bij Het Sportcentrum is een gemaakte les door ClubJoy. ClubYoga® is een groepsfitnessprogramma gebaseerd op oosterse ontspanningsoefeningen uit de Yoga en T'ai chi. Tijdens de les vormen zes thema's samen een geheel. Enkele of meerdere van deze thema's komen samen in de oefeningen. Ademhaling en concentratie zijn thema's waar de geest door wordt geprikkeld. Coördinatie, flexibiliteit en kracht vormen de drie thema's die het lichaam prikkelen. Beleef de ontspanning en inspanning. Niet alleen kom je volledig tot rust, ook ontwikkel je je concentratie en geest. Daarnaast wordt je coördinatie, je flexibiliteit en je kracht ontwikkeld.

Tai Chi

Tai Chi is een oude Chineese beweegvorm. Het ziet er prachtig uit door de mooie sierlijke bewegingen maar uiteidelijk gaat het om het resultaat van binnen.

  • Het verstekt de botten, spieren en pezen
  • Laat vermoeidheidsklachten verdwijnen
  • Vergroot de mentale weerbaarheid
  • Helpt een hoge bloeddruk te verlagen
  • Verhoogt de weersand tegen ziektes
  • Tai Chi de de basis voor de meeste cursussen "valprefentie

CYCLE van het scherm

CYCLE is een heerlijke 45 minuten interval training met een twist van een professionele wielertraining. De opzwepende muziek en de motiverende coaching sleept je door de training heen.

  • Verbrand Calorieën
  • Verbeter Conditie
  • Train buik- en beenspieren
  • Ideaal voor sporters met knieproblemen

FIGHT van het scherm

FIGHT is de krachtige 45 minuten cardio-workout waarbij je al je energie zeker weten kwijt komt. Dit energieke en krachtige programma is geïnspireerd op de Oosterse vechtkunst en maakt gebruik van bewegingen uit verschillende disciplines, zoals Karate, Boksen, Taekwondo, Tai Chi en Muay Thai. Ondersteund door een enthousiaste en zeer kundige virtuele master trainer, kick en jab/cross je je een weg door de les en verbrand je veel calorieën.

  • Verbetert de hart-en longfunctie en vermindert het risico op hart-en vaatziekten
  • Vormt de belangrijke spiergroepen
  • Helpt je calorieën te verbranden voor een slanker lichaam
  • Verbetert de coördinatie en behendigheid
  • Verbetert de botdichtheid
  • Verbetert je houding en stabiliteit en versterkt je kernspieren
  • Je vergroot je zelfvertrouwen

DANCE van het scherm

DANCE is een super energieke 30 minuten durende dansles voor de beginnende en gevorderde danser. Je danst op populaire hits die hoog in de hitlijsten staan, klanken die te horen zijn in de meest trendy discotheken over de hele wereld, maar
ook de beste classics worden weer helemaal hip remixed. Dit maakt V-DANCE tot een swingende workout die altijd gezellig is. Elke 30 minuten durende V-DANCE les is levendig, uniek en afwisselend.

  • Je krijgt alle voordelen van interval-training
  • Je komt in de zogenaamde vetverbrandings-zone, zonder bezig te zij met een ultra-zware workout
  • Je leert geweldige, nieuwe dans moves
  • Je verbetert je coördinatie
  • Je verbetert je conditie
  • Je hebt er lol in, voelt je er lekker bij en je vergeet helemaal dat je aan het trainen bent

ABBS van het scherm

ABBS is een programma met focus op het trainen van de buikspieren. ABBS is een 15 minuten work-out en daardoor ook ideaal om te combineren met een trainingsschema in de fitness ofwel direct na een groepsles. Met ABBS zorg je
ervoor dat je buikspieren optimaal getraind worden.

  • Je versterkt je buikspieren
  • De training duurt slechts 15 min
  • Verbetering van je algehele houding
  • Strakke buik

Silver YOGA

Silver YOGA is een programma speciaal gemaakt voor ouderen die fit willen blijven. Dit programma’s zorgt ervoor dat ouderen langer hun algemene dagelijkse verrichtingen kunnen blijven doen. Het programma is ideaal te gebruiken als
dagbesteding bij ouderen opvang, maar ook voor sportscholen om langer mogelijkheden te bieden voor hun leden. Het programma kan staand, met een stoel of zittend op een stoel gedaan worden. Iedere les duurt 20 minuten.

  • Ontspanning van lichaam en geest
  • Houdt spieren en gewrichten soepel
  • Stimuleert de bloedsomloop
  • Verbetert de stabiliteit

Heerenveenseweg 3 8421 PJ Oldeberkoop - E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. -  0516-451541

MulderMedia, onweerstaanbare websites